PelayarBahtera. Powered by Blogger.
Share

Setelah sekian lama diri menyepi mencari kekuatan hati, dirasakan jari- jemari yang naif menulis ini seakan-akan ingin menari untuk memberi. Pelayaran ini dimulai...

Muhasabah: Kenapa Aku Masih Dihidupkan Hari Ini

Tuesday 19 August 2014

Maha Suci Allah yang telah menghidupkan kita pada hari ini, Alhamdulillah. 

Pernahkah diri tertanya, kenapa aku masih hidup lagi hari ini? 

Ayuh renung sejenak bait bicara Iman Al-Ghazali.. 

Berkata Imam Al-Ghazali:- 
"...Kenapa Allah hidupkan aku hari ini?..."

"...Aku masih di hidupkan Allah pada hari ini kerana banyaknya dosa-dosa yang aku lakukan, lalu Allah berikan kesempatan untuk aku bertaubat kepadaNya..." 

Moga-moga redhaNya bersama, di saat kita dijemput pulang.
 Ameen. :'(

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Rancang perjalanan hidupmu sebaik mungkin tanpa melupakan bahawa Dia juga punyai perancangan tersendiri buat hidupmu. Usah terlalu berharap pada yang Dimiliki, panjatkan segala kebergantunganmu hanya pada yang Memiliki" -DaMai-